Den Slemme Kost - dette skal du undgå

Reducer det der er usundt:
Reducer indtagelse af kulhydrater. Reducer mængden af hvidt brød, ris, pasta, kartofler, slik, kage og ISÆR SUKKER.

der er vist lige plads til en kage mere!
...er vi ved at begå kollektivt selvmord?

Nøjes med mindre mængde groft brød, rugbrød, brune ris og kartofler.
Du bliver fed af stivelsesholdige levnedsmidler og de belaster blodsukkeret som svinger op og ned. Giver øget risiko for sukkersyge og alle mulige sygdomme.

En diabetiker kost med få kulhydrater og med fedt (LCHF kost), er den bedste kost både for diabetikere OG for raske.

Omega-6 rige vegetabilske olier er giftige i store mængder.
Reducer kraftigt de fler-umættede vegetabilske olier som solsikke, soja, majs, salatolie, madolie, becel og rapsolie. Problemet er at vi får alt for meget Omega-6 olien (Linolsyre), som findes i disse olier og margarine lavet deraf.

Desuden medfører disse fler-umættede olier fedme, hvilket mættet og enkelt-umættet fedt ikke gør i nær så stor grad. Det ved enhver landmand der fodrer køer med fler-umættede foderstoffer (oliekager fra den vegetabliske olie industri), de tager godt på, de bliver fede og tykke, mens mættet fedt f.eks. kokos fedt ikke gør dem fede.

Der er lavet en videnskabelig undersøgelse mod en gruppe kvinde med kokosfedt kontra fler u-mættet fedt. Kokosfedt får tydeligt kvinderne til at tabe sig, mens de som fik fler-umættede olier ikke tabte sig.

Det er en af forskellene på mættet og fler u-mættet fedt. Mættet fedt øger stofskiftet via hormoner, så vi forbrænder fedt og bliver aktive, mens fler u-mættet sætter sig som fedt og gør os fede og dvaske.

Brug aldrig disse fler u-mættede olier til at stege i. Det er ustabile olier som ødelægges ved opvarmning, så der dannes frie radikaler.
Der findes vegetabilske olie i: chips, snacks, pommes frites, popcorn. Margarine og flydende margarine, Becel, færdiglavet mad, brød, kager og stort set overalt når der er noget der er behandlet af industrien.

Vegetabilske olier Omega-6 olien (Linolsyre) findes enda i animalske produkter i større mængde end normalt fordi dyrene bliver fodret med omega-6 holdigt foder (og det bliver de, sojaskrå, oliekager mm), som det går lige ud i kød, mælk, smør, æg.

Det samme med ammende kvinder, hvis de spiser meget omega-6, så går det ud via modermælken til baby, som så får et ekstra skud omega-6. Anbefalet mængde af omega-6 til baby er 4-5 gram pr. dag.

Omega-6 fedtstof er giftigt i mængder over 9 gram dagligt (voksne) !!!! - MEN vi SKAL have omega-6 (det er essentielle fedtstoffer), vi får bare ALT ALT FOR MEGET!

(oliven- og avocado olie er sunde med kun lidt Omega-6 indhold).

Hvorfor droppe kunstige sødestoffer?
Aspartam og andre kunstige sødemidler narrer kroppen til at tro at den får sukker, men den går ikke, kroppen kræver den ægte vare og du bliver mere sulten og spiser mere, desuden er Aspartam GIFTIGT

Light sodavand sødet med Aspartam er GIFTIGT
Aspartam (Nutrasweet) er direkte giftigt. FDA, USA's Fødevarestyrelse, kunne ikke godkende det i 8 år på grund af massiv dokumentation for giftighed. Først da nogle personer, efter pres fra industrien, blev skiftet ud med aspartam venlige personer, kunne det godkendes.

Man har ligesom hørt dette før ikke? Samme uhæderlighed som med hele margarine og spise olie industrien og medicinal industriens kolesterol sænkende medicin.

Altså INGEN sodavand light som der er aspartam i. Alt hvad du finder af kunstig sødet, er formentlig denne gift, men se på emballagen. Der er opfundet et lignende stof acesulfame K. Hold dig væk fra alt dette. Se her: sweetpoison.com

Sukker er udelukket, men HVIS du absolut skal bruge lidt sødt så brug Stevia (sukkerplante) som er et rent planteprodukt og sikkert, søder ca. 300 gange så meget som sukker. Fås i supermarkedet der står stevia på produktet. Relativt dyrt.
Men hvad skal du bruge sukker til, vi har ikke brug for sukker... modermælken indeholder meget sukker (ikke alm. sukker men mælkesukker), men er du ikke fravænnet? ... eller?


Drop det slemme - FULDSTÆNDIGT
Drop sukker, margarine, drop sukker, slik, kager, chips, pommes frites, popcorn, alm. sodavand (flydende slik). Chokolade (undtaget en lille smule mørk). Drop ting med meget sukker i. Drop ting med meget vegetabilske olier i. Drop kunstige sødemidler.

Det slemme og Usunde. Solsikke, majs, raps, soja olie må vi få så det svarer til 9 g. Omega-6 dagligt

Hans Rønne

Hej og Velkommen til Siden LangtFedtLiv.dk.
Du er velkommen til at komme med kommentarer og spørgsmål.

Du bliver bedt om email, men den er ikke synlig for andre. Det er kun så jeg kan svare dig og bliver ikke misbrugt.

Hilsen Hans Rønne (Biolog & Dyrlæge)



Mecindo er et online apotek. Vi har et stort sortiment inden for håndkøbsmedicin, vitaminer, kosttilskud og helsekost samt kropspleje